Ez a számláló a poszt nézettségét mutatja. Mindenképp olvasd el ezt a posztot a részletekért.

Hirdetés

Fűszeres kontakt

Szezonális receptek

Fűszeres könyv

Fűszeres könyv

Feedek

Fűszer és lélek App mobilon

Világégés előtti beszerzendők a nagyanyám szerint

2011.11.10. 10:53, bejegyezte: Fuszeres Eszter 391 komment

 

Nagyanyám sokszor elmondta gyerekkoromban, hogy mit kell tenni, ha jön a háború. A legtöbb megjegyzendő tanács természetesen az élelmezéssel volt kapcsolatos, de érdemes most is elgondolkodni rajtuk. Akkoriban unalmasnak találtam ezeket a tanmeséket, sőt kicsit meg is mosolyogtam, hiszen egy gondtalan gyereknek teljességgel elképzelhetetlen az, hogy egyik napról a másikra felborul a kis élete, és már nem olyan biztos a reggeli kakaó, vajas kiflivel.
 
 
Nincs tévénk, nehogy valóságshow-t, vagy híradót nézzünk, inkább sorozatokat nézünk dvd-ről, így legalább a gyerek se bámulja a mesecsatorna 50%-nyi reklámidejét, és nem tudósít a legújabb, legszuperebb  tizenezer forintos játékokról folyamatosan, mint pár éve, amikor még bámulhatta ezeket a csatornákat. De van internetünk, és persze elolvasunk minden félelmetes gazdasági hírt, hogy aztán felhívjam a barátnőmet és megkérdezzem tőle, hogy: Olvastad?!
 
Talán ezért, talán másért, de egyre gyakrabban jutnak eszembe nagyanyám szavai. Lássuk mit is mondott ő, és mi a mai valóság.
 

1.      Mindig legyen a háznál egy nagy bödön zsír.

A zsírban lehet áram nélkül is tartósítani a húst, egy nagy bödön zsírban simán elfér 10 libacomb is, a májról nem is beszélve, de mehet bele bármi más is, a lényeg, hogy jól legyen megsütve, majd zsírral vastagon borítva.

2011: nincs zsírosbödön itthon, egyébként szoktam télen kacsacombot konfitálni, de azért ha plusz hús kerül a házhoz, inkább lefagyasztom. Szerencsére húsárut szoktunk füstölni minden évben.

2.       Mindig legyen egy párnahajnyi szárazbab.

Ezen nincs mit magyarázni, a bab az finom, és kell tavaszra is, hogy újra lehessen ültetni.

2011: attól félek, hogy megzsizsikesedik ennyi bab, a másik, hogy Budapesten nem tudnám elültetni. Egyébként az erdőbényei babültetvényem nagyon szépen termett idén nyáron, úgyhogy ezt kipipálhatjuk végre.

3.       A befőttes üvegeket mindig tisztán, celofánnal és újságpapírral fedve tegyük el.

Így ha nagy ínség is van, de mégis kerül valami gyümölcs a házhoz, gyorsan el lehet tenni, nem kell energiát pazarolni a mosogatásra is újra, mondjuk a víz felforralásával.

2011: bevallom, ezt felesleges tanácsnak érzem a XXI. században. A befőttes üvegeket én is elmosva teszem el – naná – de a tetejét is rá csavarom. Hol van már a celofán?

4.       Legyen két évre elegendő tűzifa.

Ezen nincs mit magyarázni.

2011: központi gáz cirkó. Ha nincs, Budapesten megfagyunk, hiába van fa, nincs cserépkályha amiben eltüzelhetjük. A tanács egyébként jogos, ezt saját bőrömön is megtapasztaltam múlt hétvégén, amikor Erdőbényére megérkezett a rendelt tűzifa: friss vágású tölgy, hogy egy kis képzavarral éljek: csavarni lehetett belőle a vizet. Idén a tavalyi fát kéne a kályhába rakni, ha lenne tavalyi. Na, majd jövőre az ideit.

5.       Legyen otthon jó sok petróleum.

Mama, ezen sajnos túllépett az idő, nincs petróleum lámpánk.

2011: van viszont legalább 500 mécsesünk, és erősen gondolkodunk egy napelem beszerzésén a háztetőre, biztos ami biztos.

6.       Annyi pálinka és bor legyen otthon, amennyi csak elfér a pincében.

A pálinkát és a bort mindig el lehet adni, ha másképp nem megy, el lehet cserélni.

2011: az ötletet békeidőben is támogatom, de sajnos nincs pincénk :-)

Na, és persze a szokásosak a kamrapolcra:

20 kg cukor  (kicsit sokallom)
3 kg só
2 kosár csipkebogyó
20 üveg szilvalekvár
fűszerek
kamilla virág
kovász
liszt
ecet
 
kötszer és gyógyszerek
 
 
Remélem nem lesz háború, elég rosszul állunk ugyanis.
Facebookot lájkolni ér!

 

Ha tetszett, kövesd a Fűszer és Léleket a Facebookon is!

A bejegyzés trackback címe:

http://fuszereslelek.blog.hu/api/trackback/id/tr873367829

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben.

Laciii 2011.11.10. 18:03:19

@kommenter:
Utána meg a pénzükön felépített magánhadsereg adja a hatalmukat.

kommenter 2011.11.10. 18:04:27

@macskajancsi9: Szeretnék úgy gondolkodni és hinni, mint TE, de a valóság, amiben élek, nem hagyja.

Plumper_ 2011.11.10. 18:05:13

terepjáró, aranyékszer, benzin, víz, konzerv, alapanyagok, M-16-os.

macskajancsi9 2011.11.10. 18:09:37

@Amusing:
Az Országunk kéne, csak nem eladó :) Ezt nem jól látod, pedig vannak jelek, de nem fog sikerülni .
Ha belegondolsz a fantasztikus ivó- és gyógyvíz készletünkbe, a fantasztikus termőföldjeinkbe, nem is értem, hogyha itt blogolsz, akkor ilyet hogy írhattál ? Ezt eddig nem tudtad ? Még többet netezzél a tisztánlátás végett :)

kommenter 2011.11.10. 18:09:51

@Laciii: A magánhadsereg is csak addig szolgál, míg a kapott pénzéért tud venni kenyeret.De nem fog tudni.
Erről beszélek...a pénznek csak addig van hatalma, míg van mögötte megvásárolható (neaddj isten megehető) dolog.

belekotty 2011.11.10. 18:17:17

Na ezt az oldalt sürgősen felvettem a könyvjelzők közé!

Laciii 2011.11.10. 18:18:39

@kommenter:
Nem nyert. A magánhadsereg addig szolgál amíg van kit kizsákmányolni, ha nincs pénz akkor a raktározott-megtermelt élelem is jó.
A sereg tagjai meg tudják, hogy sokkal jobb esélyeik vannak egy szervezett csapat részeként, mint egyedül egy szem AK-val.

Anselmo 2011.11.10. 18:18:55

@kommenter: nem kell pénzük legyen, elég a fegyver.

Anselmo 2011.11.10. 18:24:44

Egyébként óriási tévedés, hogy a cigányok lennének egy ilyen helyzetben a legnagyobb probléma. Nézd meg jobban a szomszédodat.

macskajancsi9 2011.11.10. 18:25:15

@kommenter:
Teremtsd meg a Saját valóságod, és szelektálj, meglátod megváltozik a "világról" (amit én Földnek hívok) a véleményed, tedd meg, Saját Magadért, Magadnak, és megváltozik minden :)))))
Ne hagyd hogy "programozzanak", programozd Te, Magad, kezd el már ma : "csak a szépet és jót látom, és engedem be a tudatomba, akárhonnan is jöjjön" ezzel feküdj le aludni, és ezzel kelj fel, és egész nap erre koncentrálj, sikerülni fog, én ezt nem tanultam, bár nehezen hihető, ezt tapasztaltam, ami szerintem sokkal "ütősebb" :))

Mária 2011.11.10. 18:27:43

@Mezőbándi:

Ha már kutyakaja:

maria.blog.hu/2009/07/23/kutyanak_szalonna_embernek_mereg

"Semennyiben nem különbözik a kutyának és az embernek gyártott hentesáru, fehérjetartalmát tekintve legalábbis. Erre jöttem rá a hét végén, amikor szalámit vettem a kutyának, majd betettem a kosárba egy adag alsóbb árfekvésű, embernek szánt felvágottat is, ugyanattól a forgalmazótól. Gondoltam, az állatok úgyis lelkesen befalják majd mindkettőt, én meg írok belőle egy jó kis bejegyzést.

Egyetlen dologban ugyanis mégis volt különbség a két terméken feltüntetett összetételben: míg a kutyaszalámiban csak nitrites pácsó volt, mint adalékanyag, addig az emberszalámi összetételéről tájékoztató címkén hatféle „E” jelű adalékot számolhattam össze."

rajen 2011.11.10. 18:27:43

Hogy valami konstrukívat is ajánljak, itt egy könyv városi puhányoknak. :) Rosta Gábor: A városi tanya, alább részlet belőle.

avarositanya.hu/site/sites/default/files/images/varosi_tanya_reszlet.pdf

Laciii 2011.11.10. 18:27:43

@kommenter:
A pénzükön épített magánhadsereg adja majd a hatalmukat.

macskajancsi9 2011.11.10. 18:29:16

@Anselmo:
A fegyver semmire sem megoldás, "aki fegyvert fog ...." a többit tudjátok, egész jó kis csapat van itt, ezt eddig nem tudtam, de gondolkodjatok, mindennek jelentése és kisugárzása van, ezek alapján könnyebb a döntés ! Mi is kell nekem ? Amit adok, azt kapom vissza ! Ez örök törvény, és nincs senki, aki ezt felülírhatná, ez alapján döntsetek ...

korte5511 2011.11.10. 18:31:07

Sziasztok, látom elég sokakat érdekel a téma...:-)

Szerény véleményem, hogy az összeomlás elkerülhetetlen. Sajnos, vagy szerencsére nekem is van kit/mit féltenem, ezért én is végig gondoltam már a fentieket többször is.
A fő baj, hogy elsőnek az áramszolgáltatás szűnik meg...a mélyhűtött dolgoknak annyi, a kommunikációnak annyi, és mivel a víz,csatorna sem megy ma már ezek nélkül- szivattyúk, tisztítók, stb, annak is annyi. És erre nem lehet felkészülni... Hiába van otthon kajád, nincs kútad (nekem pont van) :-), nincs szélkereked- ez nekem sincs mert egyszerűen nem tud annyi áramot termelni amennyi kéne.
Nagyanyám néhány éve halt meg, ő még simán elélt volna ezek nélkül is, de sajnos a mai ismerőseim közül senki...
Én whisky-t spájzolok, talán azt betudom majd cserélni amire kell, ha nem legalább nem józanul halok meg. :-)

Anselmo 2011.11.10. 18:31:08

@macskajancsi9: "Teremtsd meg a Saját valóságod, és szelektálj, meglátod ... és megváltozik minden"

Auschwitzban biztos bevált volna :(

Anselmo 2011.11.10. 18:35:56

@macskajancsi9: "A fegyver semmire sem megoldás"

azon gondolkoztam, hogy beszóljak-e erre, vagy kezdjek-e vitába. Nem hiszem, hogy volna értelme itt, ezen a helyen, meg nem is akarlak sértegetni a világnézeted miatt. Azt gondolom, hogy amit írsz, azt kellemes hinni. Írtad, hogy saját valóságot teremtettél magadnak... én is így látom. De a valóság a legjobb tanító.

kommenter 2011.11.10. 18:37:54

@Anselmo: Egy idő után nem lesznek felhalmozott tartalékok...nem sok idő, pár hét...és akkor megeszik a fegyvereiket? Neeeem , inkább a gazdáikat. Ennyit a a hatalomról.

Anselmo 2011.11.10. 18:41:08

@JulWCZar: igen, Bosznia volt a másik példa, amire gondoltam. Ott a szomszédok gyilkolták/erőszakolták meg egymást, és nem azért, mert éheztek.

Buzzword 2011.11.10. 18:43:54

Semmi értelme készülni rá. Egyrészt az előző gazdasági válság idején se verték szét az emberek egymás agyát, másrészt ha mégis addig fajulna a helyzet, a lakosság egyik felét - amelyiknek hiányozna a twitter - megenné a másik, aki még vezetékes vizet is csak egyszer-kétszer látott életében.
Ha nagyon gáz a szituáció, az egyetlen megoldás: sok-sok Nembutal+ valami hányás ellen.

kommenter 2011.11.10. 18:44:10

@macskajancsi9: Nem tudom, ki lehetsz?
1. Pap
2. agymosott scientológus
3. milliárdos, akinek ezekre nincs gondja egy többhektáros-önellátó gazdaság közepén.
4.én egyik sem vagyok, én itt élek

macskajancsi9 2011.11.10. 18:44:33

@Anselmo:
Ha beszólsz, ha nem, attól én nem változom, ahogy nézem Nektek kéne változni, és többet látni a mostani "látásnál", ez a cikk is ma jelenik meg, amikor nem akármilyen napok előtt állunk, de mindenhol vannak ............., amivel nincs baj, legalább is nekem nincs :))

Anselmo 2011.11.10. 18:44:44

@kommenter: mindenképp lenne valaki, aki parancsol nekik, a bandáknak is van főnöke. Abban egyetértek, hogy nem feltétlenül az, aki a buli elején a leggazdagabb volt, inkább a személyes kvalitások döntenek.

Anselmo 2011.11.10. 18:46:19

Lám, milyen érdekes tud lenni egy receptekről szóló blog :)

Fuszeres Eszter · http://www.fuszereslelek.hu/ 2011.11.10. 18:46:27

@kommenter: vagy egy troll?
esetleg egy ápolt, aki ellopta az iroda kulcsát?

szbszig 2011.11.10. 18:48:28

"20 üveg szilvalekvár"

Miért pont szilva? Más nem jó?

Laciii 2011.11.10. 18:48:57

@kommenter:
Akkor továbbállnak kifosztani másokat, szerinted a gazdáikból mennyi ideig "lakmározhatnának"?
A szervezettség lényege az, hogy jóval kisebb kockázattal lehet fosztogatni, rátelepedni egy termelő közösségre.
Afrikai kiskirályok szerinted mit csinálnak?

kommenter 2011.11.10. 18:51:07

@Anselmo: akkor most agy MAD-MAX-szerű utópiáról beszélünk? Bandák-benzin-csajok...miegymás? :)

Fuszeres Eszter · http://www.fuszereslelek.hu/ 2011.11.10. 18:51:13

@szbszig: nagyanyám idén múlt volna 100 éves. Az ő fiatalkorában leginkább csak szilvalekvárt főztek falun, mert ahhoz nem kellett cukor. arról nem is beszélve, hogy nem romlik meg soha, csak egyre sűrűbb és keményebb lesz, a végén szinte gumi. gondolom ezért mondta ő is ezt.

Anselmo 2011.11.10. 18:51:39

Lelépek, táttam elmenni egy szép kövér kutyát az ablak előtt.

macskajancsi9 2011.11.10. 18:53:28

@kommenter:
Nem vagyok Pap .
Nem vagyok szcientológus :((((( (borzadály)
Nem vagyok milliárdos, nem is leszek, és nem is szeretnék az lenni ! Föld az van, bár több lenne :(
"én egyik sem vagyok, én itt élek"
Én sem, és itt élek :))

kommenter 2011.11.10. 18:53:34

@Laciii: sajnos tudom. nem akarom megélni-átélni

Anselmo 2011.11.10. 18:53:44

@kommenter: Nem kell utópiáról beszélni. New-York, Harlem-negyed. Vagy Katrina, New Orleans.

kommenter 2011.11.10. 18:53:54

@Fuszeres Eszter: ez nem tudom, mire jött Tőled

pannonfunk · http://utunkultraba.blog.hu/ 2011.11.10. 18:57:02

@szbszig: Az áll el a legtovább. Beton lesz egy idő után, konzerválódik, és nem penészedik be.

kommenter 2011.11.10. 18:57:42

@Fuszeres Eszter: Drága (elhunyt) Nagymamám egy, kb 15 éves, félig elkavarodott szilvalekvárját találtam meg tavaly. Megettem...isteni volt. Tudtak az öregek valamit.

Mansell 2011.11.10. 18:58:12

@macskajancsi9: Te ilyen messianisztikus tébolyban szenvedsz? (És nem kell ám minden személyes névmást meg általad fontosnak tartott dolgot nagybetűvel írni, rém modoros és hiteltelenné tesz.)

macskajancsi9 2011.11.10. 18:58:19

@Fuszeres Eszter:
A szilvalekvár hatalmas energiát ad a szervezetnek, valóban, minél régibb, annál keményebb, és székletfogó, lehet ezért ajánlják ?
Minden lekvár jó, amit mi csinálunk, és nem teszünk bele tartósítószert, ez is tapasztalat :)
Én úgy teszem el, fedővel, hogy melegen fejre állítom, és és száraz dunsztban hagyom pár napot, aztán évekig eláll, ezt javaslom tartósító helyett :))

kommenter 2011.11.10. 19:05:54

@macskajancsi9: bár én inkább pálinkát főznék a szilvából....az is minél öregebb, annál jobb:))

macskajancsi9 2011.11.10. 19:08:40

@Anselmo: @Fuszeres Eszter:
Mondom, minden hol vannak ......, itt is, nem csalódtam :)
Hogy ki vagyok ?
Az maradjon az én dolgom, ........ mondta olvassam el ezt a cikket, így kerültem ide, na nem sokáig maradok, meghagylak benneteket, a "saját ""világotokban "" " :)
Sziasztok .

TetraB 2011.11.10. 19:12:24

Azért durva, hogy ahogy múlik a háború emléke, egyre többen vágyakoznak rá, talán ez azért van, mert akkor az ember valamilyen szinten felébred, hamar kiderül, mi érték, mi nem, az életveszély élőbbé tesz minket, cserébe bármikor meghalhatunk vagy valamelyik szerettünk. Én bár poénból elolvasom ezeket, de inkább nem gondolok rá, valahogy úgyis meg kell majd halni. De valamilyen szinten hiszek abban, hogy az valósul meg, amire a többség tudat alatt vágyik, ha háborúra, akkor meg fogja kapni.

Szerintem a háború a történelemből látva nem megoldás, hanem csak egyfajta vészszelep. Két világháború és a világon szüntelenül dúló kisebb háborúk után kellene valami véglegesebb, kevesebb életet követelő megoldás.

macskajancsi9 2011.11.10. 19:13:43

@Mansell:
Nem szenvedek semmiben, én így szoktam írni, ha tetszik, ha nem, a hitelességről nem vitatkozom, ha nem érthető, akkor maradtok a jelenlegi szinten, ha hiszitek, ha nem, ez van, és ez nem bántás, csak próbálok rávilágítani, így a Telihold a fényénél a dolgokra :))

SzuperKiraly 2011.11.10. 19:17:26

@Anselmo: éhezhettek is volna, nem erre gondoltam.

Hanem arra, hogy hiába ültetsz az ágyúcsőbe virágot, és énekled a Hairt átszellemült mosollyal, a szerb akkor is beléd vágja a szuronyt.

Behajtó70 2011.11.10. 19:17:37

Kifelejtetted a fegyvert! Na ilyen esetben nem káros, ha meg tudjuk védeni magunkat.

macskajancsi9 2011.11.10. 19:18:01

@pannonfunk:
Akkor jó :)))))
Végre, egy pozitív hozzászólás :))
Mellesleg, én mindent tartósító nélkül teszek el, ezzel a "technikával", és szerencsés vagyok, tyúkok, kiscsirkék, föld, Vidék, az irigységet már megszoktam, nem zavar :)

kommenter 2011.11.10. 19:20:56

@macskajancsi9: A "mi kis világunk" sajnos az igazi világ errefelé...még, ha te ki is zárod. Egyébként kíváncsivá tettél (nálam ez ritka)

kommenter 2011.11.10. 19:24:46

@kommenter: most lépek...jóéjt mindenkinek...érdekes eszmecsere volt.

macskajancsi9 2011.11.10. 19:30:20

Nem értem mi a baj ? Felkavartam a "világvége-világégés" állóvizét ?
Jó benne "tocsogni" ?
Tessék kijönni belőle, és továbblépni !
Nem kell benne maradni a pocsványban, van kiút, keressétek :))
Ja, én sok kolbászt is betárolnék, ha már jön ami nem jön :))
limara.pekseg.hu ha jól emlékszem a kenyérsütő oldal, én maradok a saját receptnél ...

macskajancsi9 2011.11.10. 19:30:25

@kommenter:
Miért ? Te városban :( élsz ?

macskajancsi9 2011.11.10. 19:32:21

Mi is városiak voltunk, időben váltottunk :))

macskajancsi9 2011.11.10. 19:36:18

@kommenter:
Az "errefelé"-vel már értem, sajnálom, de csak van megoldás, mindig van, gondolkodj el rajta, és kérlek írd meg, holnap benézek :)
Szép jó éjszakát mindenkinek, ezen csodás Teliholdas éjszakán :)

macskajancsi9 2011.11.10. 19:40:26

@kommenter:
Ez biztos, pláne hideg téli hókotrós napokon, szoktunk mi is a szomszéddal, mikor ki kel fel előbb :))
Ha kíváncsivá tettelek, már elértem valamit :))
Na majd holnap visszanézek, bízom benne, valami "átment" :)

macskajancsi9 2011.11.10. 19:51:50

Ilyen korán mentek aludni ?
Mi még teszünk tűzre, nem a "gáz áldásos melegét élvezzük", de ez jól van így, nem punnyadunk el, fát vágunk, hordunk, és egészségesek vagyunk :)

pannonfunk · http://utunkultraba.blog.hu/ 2011.11.10. 21:00:02

@macskajancsi9: Mi is egészségesek vagyunk, pedig "csak" sportolunk, nem fát vágunk :)

Jankove 2011.11.10. 21:17:57

@rajen: Olyannyira nem képmutatás ez részemről, hogy a tanya már meg is van, jó messze Budapesttől, egy kis eldugott községben, és minden alkalom amit ott tölthetek maga a mennyország. Miért is nem költöztem oda? Jó kérdés, van jól fizető munkám, hobbim, a családom is fontos, asszem ezek nyomnak a latban a legtöbbet, de egyre gyakrabban foglalkozom a dologgal. Egyébként a többi szuper "vívmány" baromira nem hiányozna, sőt. Tudod az a probléma ezzel a szuper korral, amiben élünk, hogy minden szuper jóból aranylövést kapunk minden nap, legtöbb ember ezért kiégett, boldogtalan, gyakorlatilag semminek nem tud már örülni, az ultramodern életében, nincs egyetlen dolog, ami feldobná, pláne hogy a hagyományos dolgok értékrendek már semmit sem számítanak. Nekem nem az a gondom, hogy a 21. században élünk, egy bűzös szmogos nagyvárosban, hanem az ahogy a világ erkölcstelen mocskos pöcegödörré züllik, és már nemcsak a tévében látom ezt. Boldog ember az, aki ezekről nem vesz tudomást, én sajnos nem tudok ezen minden nap keresztüllépni.

I_Isti 2011.11.10. 21:19:19

Hűha, szép termés!
@Mezőbándi: Persze, igazad van, én még nem kóstoltam kutyakaját, és remélem nem is leszek olyan élethelyzetben, hogy kénytelen legyek ráfanyalodni. (VIszont a feleségem olvasott egy könyvet, amiben egy nagy hegymászó - amikor éppen még nem volt olyan nagy, mint amennyire hegymászó - macskakaján élt, merthogy a hegymászáshoz kellett minden pénze, ami csak volt - innen jött az öltet.)

Hazafelé a héven gondolkoztam a témán: arra jutottam, hogy az egyéni túlélés, és a családi túlélés is egy valódi kataklizma esetén Magyarországon nagyjából esélytelen.
Valódi kataklizmán az állam teljes összeomlását értem. Csak közösség tudhat ebben az esetben túlélni, akkor, ha van valódi karizmatikus szervezője-vezetője. A valódi karizmatikus alatt kb sir Ernest Schakletont, en.wikipedia.org/wiki/Ernest_Shackleton vagy hasonló kvalitású embert értek, nem pillanatnyilag karizmatikusnak gondolt politikusokat. (Ez az úr elment a déli sarokra, hajótörést szenvedett, és a teljes legénységével gyakorlatilag a jég hátán élt kb 2 azaz kettő évig, mindezt 1914-16-ban. - ja és a lényeg az, hogy mindenki túlélte. A másik expedícióban, amelyik az Antarktisz másik felére ment, két ember meghalt - mert a csapatnak nem volt karizmatikus vezetője: az egyik ember azt hiszem azért halt meg, mert nem volt hajlandó a frissen elejtett fókákból enni -> skorbut, a másik meg valami balesetben halt meg. )

Amire viszont most nagyon fontos fölkészülni, az az, hogy [b] "mi történik akkor, ha az a bank, ahova a fizetésemet utalja a munkahelyem akkor megy csődbe, amikor a fizetésemet még nem vettem föl, és még a közüzemi számláim csoportos beszedési megbízását sem terhelték?" [/b] (Természetesen az OBA valszeg kifizeti a betét legalább egy részét, de a fene se tudja, hogy mikor és hogy, viszont a boltban a fent vázolt esetben egyáltalán nem biztos, hogy kártyával bármit is lehet vásárolni.)

Ezen kívül, amire még fontos készülni az a közszolgáltatások időleges kiesése: esetleg néhány napos-hetes áramszünet, vagy korlátozás, gázkorlátozás, vízkorlátozás.
Ezeket a dolgokat - szerintem - érdemes végiggondolni, és józanul készülni rá.
Például ha szükséges kemping gázfőző segítségével lehet meleg ételt készíteni akkor is, ha egyébként nincs gázszolgáltatás, vagy az elektromos főzőlap nem használható a fogyasztás korlátozása miatt.
Néhány karton ásványvíz biztosan elfér valahol a lakásban, ha esetleg nem lenne biztosított néhány napig az ivóvízellátás, akkor jól jöhet.
Van olyan kéztisztító szer, amihez nem kell víz, és állítólag a bacik 95%-át megöli- ez is nagyon hasznos, és nem egy óriási beruházás otthon tartani - kirándulásokhoz egyébként is hasznos.
Egy-két olyan műanyag kanna beszerzése is jó lehet, amellyel ha szükséges nagyobb távolságról is be lehet szerezni ivóvizet.
Javaslom olyan led-es elemlámpa beszerzését, amelyet például tekeréssel tölteni lehet.
Plédek, takarók - ha éjszakára nincs fűtés.
Alufólia - mindig legyen otthon, legrosszabb esetben fóliába csomagolva lehet egy csomó mindent sütni-főzni a szabadban rakott tűzön is - némi gyakorlás nem árt békeidőben bográcsolás a haverokkal, stb címszó alatt...
(Valamint ha véletlenül mégis atomháború van, akkor a lisztet, cukrot egyéb tartós élelmiszert ajánlott alufóliába csomagolva tárolni - nem azért mert véd a sugárzástól, hanem mert a "radioaktív kiszóródás" vagy "kihullás" esetén hasznos, ha a por nem az élelmiszer csomagolására száll, hanem egy plusz rétegre.)

Mária 2011.11.10. 21:35:51

@Fuszeres Eszter:

"Én úgy tudom a murok nem vadpasztinák, hanem vadrépa, és csak akkor mérgező, ha megfagy vagy megrohad."

A murok tényleg nem vadpasztinák. A murok a sárgarépa vad formája, abból nemesítették évszázadok alatt mindig a megfelelő egyedeket továbbszaporítva a mai sárgarépa alfajokat.

A pasztináknak is létezik vad formája, de az nem a murok, hanem talán a pastinaca vulgaris (?) és én úgy tudom, hogy annak a gyökere nem fogyasztható, mert kemény, fás állagú.

Lakásfelújító Feri · http://www.lakasfelujitas1.hu 2011.11.11. 04:54:24

@rajen: A véleményed nem osztom. Dehogy él jobban a társadalom, mint 20-40 vagy 100 éve. Csak a körülmények változtak. Jó életvitelnek mondanád, hogy rengeteg szülő, csak szójából, vízből, ízesítőből készült párizsit tud adni gyermekének? Jónak mondanád azt, hogy a nyugdíjasok többségének el kell döntenie, hogy eszik, vagy meleget csinál sok esetben 40 év munkaviszony után? Mi is a jobban élünk? Talán az hogy rengeteg ember hitelre megvehette a kicsi Suzukiját, amit 10 évig fizet, ezzel megvonva gyerekeitől a tápláló ételt például?
Dehogy él jobban az átlag Magyar, mint 20 éve.

ezanevemeskesz (törölt) 2011.11.11. 08:59:32

nem nagyon követtem a hozzászólásokat, csak eszembe jutott valami. ha van elég pénzed vígan lehet villanyod és vized. veszel napelemet, szélturbinát, a vizet pedig a csatornából bevezeted a házba egy tartályba. ez a szomszédoknál (horvátok) működik. ott az esővizet is felhasználják megtisztítva. tehát azért annyira nem lennénk kiszolgáltatottak. mondjuk mindez elég nagy beruházást jelent és egy világégésnél nagyjából tök mindegy, hogy mid van, ha lebombázzák a házad.

ezanevemeskesz (törölt) 2011.11.11. 08:59:46

@Lakásfelújító Feri: már bocs, de aki szuzukit vesz hitelre amit 10évig fizet és a gyerekeitől veszi el ezzel a 'tápláló' ételt az meg is érdemli. használtan is lehet venni autót.

Édy, aki Endre 2011.11.11. 09:28:15

@Fuszeres Eszter:

Nagyon finom pöfetegeket lehet találni a Csehbánya környéki erdőkben. :)

Lakásfelújító Feri · http://www.lakasfelujitas1.hu 2011.11.11. 09:33:20

@ezanevemeskesz: Nem az autóról szerettem volna példálózni, hanem a baktól felvett hitelekről.
Sok embernek kenyere sincs az asztalon, de autó, és plazma tv van.

baliquez 2011.11.11. 10:16:25

Sokan írták az AK-t mint lehetséges önvédelmi megoldást, de az nem igazán jó. A kala' harctéri gépkarabély: bár strapabíró, könnyen tisztítható és a lőszerutánpótlás sem nagy gond (ellenben mondjuk egy .357 revolverbe valóval), szerintem önvédelmi célra tökéletesen alkalmatlan. Nem rejthető, használata hangos, nehéz. Messziről látható potenciális célpont vagy egy AK-val azok szemében akiknek nincs fegyverük meg azoknak is akiknek van.

Másodlagos lőfegyverként a kisebb méretű, lehetőleg revolver a megbízható, jól rejthető elsődleges fegyvernek pedig a Skorpió, Agram, Spectre vagy a Chang Feng. Ezek 9mm-es para lőszerrel működnek (jó esetben a revolvered is), ez a leggyakoribb lőszer, ergo a legkönnyebben pótolható. Az utóbbiakhoz idejében elkészített hangtompító (van irodalma) felbecsülhetetlen érték, sokkal többet fog érni mint a súlya aranyban.

Amúgy szerintem csak az első fegyver "beszerzése" igényel előkészületet, onnantól könnyebb a dolog. Lényeges hogy ne látszódj fegyveresnek, azok halnak csúnya erőszakos halált legelőször akik nem titkolják és ezzel lépéselőnyt vesztenek.

Mezőbándi 2011.11.11. 10:42:48

@kommenter: "Amikor a pénznek nem lesz értéke, akkor az azt birtoklóknak sem lesz hatalmuk. Átlagjózsik lesznek. Addig van hatalmuk, míg a pénzükért van mit megvenniük."

Azt hiszem a rendszerváltás elég jól mutatja, hogy minél fokozatosabb egy átmenet, annál könnyebben konvertálják a hatalmat birtoklók a hatalmuk régi zálogait arra, ami továbbra is hatalmat biztosít nekik. Gyökeres és hirtelen változás kell ahhoz, hogy ez ne sikerülhessen.

Vedd csak azt, hogy akinek pénze van, az már sokszor ma is termőföldbe fektet. Könnyebben jut fegyverhez is (sőt, jó eséllyel legálisan van önvédelmi maroklőfegyvere). A háza valószínűleg jó minőségű anyagokból épített, korszerű épület, kis fűtésigénnyel. (Mellesleg egy úszómedence ivóvíz tartalékolására se rossz...)

Szóval, persze, a pénze nem sokat fog érni, hiszen nem lesz a pénz mögött stabil államhatalom (kossuth-bankó, rákóczi-poltura). Viszont addigra rég beszerzik azt, ami hatalmat biztosít.

Persze, azt is tisztázni kellene, hogy mit értünk hatalom alatt. Az én - pongyola - definíciómban a hatalom az arra való képesség, hogy az erőforrásokból való állandó részesedésünket (magunknak illetve kisebb-nagyobb közösségünk számára) biztosítani tudjuk. Innetől már csak a mértékben és méretekben van különbség.

magyar bucó 2011.11.11. 10:43:25

@baliquez: Az AK nem önvédelmi (rejtve nem hordható, mozgásban akadályoz), inkább objektumvédelmi (ház) eszköznek jó. Tűz- és átütő ereje jelentős, a 9 mm pisztolylőszer ellen sok minden használható fedezéknek, amit a 7,62-es acélmagvas simán átvisz.
De szerintem a poszt nem igazán háborúra, inkább átmeneti ellátási problémák elviselésére ad ötleteket.

hétszűnyű kapanyányimonyók 2011.11.11. 11:03:54

@baliquez: Minden kézifegyverlőszer alulteljesít önvédelem terén. A 9 mm Para főleg egy 7.62-es gépkarabélyhoz képest.
Azt persze nem szabad hinni, hogy egy AK bárkit, bármit megállít, nem szabad vele rajoskodni, otthon kell tárolni lezsírozva, nem mutogatni a szomszédoknak.

Olyan egzotikus fegyverek, mint a Spectre, Chang Feng itthon, sőt még Amerikában is jórészt elérhetetlenek.

Az is igaz, hogy bármilyen fegyver jobb, mint a semmi. Még egy 22-es pisztoly is hasznos lehet, ami egy nőnek kifejezetten kellemes fegyver, mert nem rúg nagyot, de ha 2-3-at lő vele a potenciális erőszakolóba, az tud elrettentő lenni.

A magyar lakosság viszont védtelen minden támadással szemben. És agymosottként várja a leölését. Ilyen körülmények közt ételt felhalmozni majdnem értelmetlen, úgyis más fogja megenni.

Mezőbándi 2011.11.11. 11:04:06

@Mária: "Ha már kutyakaja"

Oké, de itt most a száraz kutyakajáról beszélünk. Persze, a kutyaszalámi, kutyakonzerv, az nagyjából olyan, mint az emberi. Max nem kell ugyanolyan gyártási/tárolás/szállítási szabályoknak megfelelni. Ettől még valószínűleg nem veszélyesebb az emberre, mint a házi disznósajt és nem ehetetlenebb, mint egy olcsó parizer.

Viszont továbbra is azt mondom, hogy érdemesebb emberi célra szánt konzerveket tárolni. A kutya is megeszi, az ember is megeszi, valszeg tovább is áll el. Multifunkciós konzerv.

Édy, aki Endre 2011.11.11. 11:31:28

Cibere(leves). Felénk a meggyes verzió volt elterjedtebb.

hétszűnyű kapanyányimonyók 2011.11.11. 11:43:23

@magyar bucó: Azért a 9 mm-es lőszer is szépen áthatol autók karosszériáján, de még gipszkarton falakon is. Nem olyan egyszerű fedezéket találni ellene.

Arra végkövetkeztetésre jutottam, hogy a zsíros bödönben eltett libacombokon már túllépett a korunk. Nem árt tudni, hogy van olyan is, de sokkal hatékonyabb tárolási módok is vannak már.

Belegondoltam, hogy elég lenne, ha egy hónapig nem működne a szemétszállítás és a csatornák, akkor is hatalmas kakiban fetrengene az ország, nem kell ehhez háború.

magyar bucó 2011.11.11. 12:33:41

@hétszűnyű kapanyányimonyók:
"Arra végkövetkeztetésre jutottam, hogy a zsíros bödönben eltett libacombokon már túllépett a korunk. Nem árt tudni, hogy van olyan is, de sokkal hatékonyabb tárolási módok is vannak már."

Lehet, de én nem tudok olyant, amivel ilyen minőségben, bármilyen energiaforrás nélkül el lehet tartani a húst.

Fuszeres Eszter · http://www.fuszereslelek.hu/ 2011.11.11. 12:35:57

@hétszűnyű kapanyányimonyók: és mi az, ez tényleg érdekel, feltéve, ha nem kell hozzá áram? egyébként zsírban tárolni finom is :-) a franciák nem véletlen tolják a sok konfitált kacsacombot.

Taragia Mark 2011.11.11. 13:06:47

@hétszűnyű kapanyányimonyók: "agymosottként"-hoz megjegyzem, hogy ettől sokkal súlyosabb agymosást művelnek ezoterikus agyamentek a mai dátum kapcsán.

Dimenziók, földönkívüliek,stb., spirit. csalók, jósok, áltudományos gyógyítók által megtévesztett emberek, akik várják a jóslatok beigazolását.

hétszűnyű kapanyányimonyók 2011.11.11. 13:43:29

@Fuszeres Eszter: Nézz körül a sztyeppei népeknél, indiánoknál, áram nélkül, sőt zsír nélkül is lehet tartósítani húst. Sőt még tűz nélkül is.
A franciák nem egy nagy túlélő nemzet (éhínség utoljára talán a napoleoni időkben volt arrafelé, se az első, se a második világháborúban, se azóta nem szenvedtek hiányt, hagyták magukat meghódítani, elszórták a fegyvereiket és vendégül látták a német barátaikat borral és sajttal, nőkkel traktálták őket, kollaboráltak), nem is azért konfitálnak elsősorban, ami a poszt témája. Az ugyan tartósítási módszer is, de koránt sem a leghatékonyabb. Finomnak finom, de én két-három hatékonyabb, takarékosabb módszert is ismerek. Egyet már próbáltam, bevált.
Érdemes lenne elgondolkodni, hogy azok, akik túlélés érdekében tároltak ételt, azok miért nem zsíros bödönökkel szaladgáltak. Mondjuk egy mongol horda vagy egy kanadai prémvadász.
A zsírban szottyasztott kacsacombot én is szeretem, de nem az lenne az elsődleges választásom, ha fel kellene halmozni húst nehezebb időkre. Lenne egy bödön konfitált izomszövet is a kamrában, de a húsok döntő része máshogy lenne tartósítva (nem feltétlenül baromfiból vagy vágóállatból származó hús, mert az elhízott házi kedvencek és az emberek könnyebben elérhetők lesznek és nekem szerencsére nincs averzióm ilyen téren).

hétszűnyű kapanyányimonyók 2011.11.11. 13:44:18

@Taragia Mark: Engem az ezotéria nem érint, semennyire sem érdekel. Akinek bejön, az töltse ezzel az idejét, egykutya... agyhalottak ezek is, azok is.

magyar bucó 2011.11.11. 14:01:11

@hétszűnyű kapanyányimonyók:
"miért nem zsíros bödönökkel szaladgáltak. Mondjuk egy mongol horda vagy egy kanadai prémvadász"

Talán, mert sem zsírjuk, sem bödönük nem volt.
A konfitált hús finom, nem gond a készlet frissítés. :)
A szárított hús is lehet jó, de sokkal kevesebb energiát tartalmaz és elég hamar rá lehet unni, ha a készletet akarod frissíteni.

Édy, aki Endre 2011.11.11. 14:06:27

Egy naaaagy apokaliptikus zummbelebummnál - sejtésem szerint - rövid időn belül megcsappanna a gemenci erdő vadállománya. Meg persze a fővárosban sem nyolcszázezer kutyuli kakilná össze az utcákat. :)

magyar bucó 2011.11.11. 14:10:22

@Édy, aki Endre: "megcsappanna a gemenci erdő vadállománya"

Meg, bár a laikusok nem sok kárt tudnának tenni a vadállományban.

hétszűnyű kapanyányimonyók 2011.11.11. 18:52:56

@magyar bucó: Nyugi, a laikusok elég hatékonyan vadásznak most is. Csapdák, hurkok, illegális fegyverek.
Az elsők, akik kiirtják majd a vadakat, azok persze a vadászok lesznek, mert tudják, hol kell keresni, mennyi van, vannak jó fegyvereik.

A konfitáláshoz: nem rossz módszer, de mint mondtam van jobb, amihez tényleg nem kell áram és a történelem során évezredek alatt bizonyította a helytállóságát.
A szárított hús fajlagosan nem tartalmaz kevesebb tápanyagot, csak másfélét. Vegyél 1 kiló szárított húst és 1 kiló zsírban eltett kacsacombot. Víz a zsírban eltett húsban lesz több. Melyikben van több tápanyag? Zsír nyilván a kacsában lesz több, de fehérje a száraz húsokban.
Aki a szárított húsra ráun, az ráun a konfitált húsra is. Én nem tudok ráunni egyikre sem.

Taragia Mark 2011.11.11. 19:57:43

@hétszűnyű kapanyányimonyók:

Olvasom: magyar pásztorok vékonyra vágott húsból készítettek pörköltet, zsírjára sütötték, utána szétterítve kiszárították. Gondolom ezt porrá is lehet őrölni.
Jártuk a hegyeket anno, volt pár túlélésszerű korszakunk, de csak kaja szempontjából, mert ugye senki sem fente ránk a fogát. Szénégetők, mészégetők igazi túlélők, lehetett tőlük ellesni életmódot. Velük éltünk napokig.

macskajancsi9 2011.11.11. 19:58:33

@Fuszeres Eszter:
Igen, és zsírban főzni is jó, és egészséges, az olaj 80 %ban parafin, még a szagát sem bírom, épp tegnap sütöttem ki zsírszalonnát, csak sót teszek rá, a felesleges víz elpárolog, sokáig eltartható hűtés nélkül is, és a töpörtyű is finom sós, és a sok írással ellentétben, aki sótlanul étkezik, előbb lesz beteg, már "lejárt" a só nélküli étkezések ideje, sokan, sokszor leírták, hogy a sóra bizony szükségünk van :) Nekem finom natúr Erdélyből való sóm van :)

macskajancsi9 2011.11.11. 21:23:41

na mi van, miért nem látom a hozzászólásom ?

macskajancsi9 2011.11.11. 21:23:46

@pannonfunk: @magyar bucó:
De nem ám, Istennek hála :)
Ja, fitnesz teremben, gondolom, nem a jó Vidéki levegőn, mint mi, hát inkább itt, mint velnesz-fitnesz teremben :-))))

magyar bucó 2011.11.11. 21:35:58

@hétszűnyű kapanyányimonyók: Zömmel azok ejtenék el a vadakat, akik most is (legálisan-illegálisan ebből a szempontból mindegy).
Száz találomra kiválasztott pesti kiküldesz egy hét alatt egy sánta nyulat sem fognak...

pannonfunk · http://utunkultraba.blog.hu/ 2011.11.12. 10:02:54

@macskajancsi9: Ne prejudikáljál már, ember, mert aztán csodálkozol, hogy nem fognak szeretni... :) Budai hegyekben, terepfutok, nem is keveset.

macskajancsi9 2011.11.12. 11:20:58

@pannonfunk:
Ennek örülök :)))
Sokan szeretnek, ennyi elég nekem :)
Mi is Budáról költöztünk, Buda nekem nem ismeretlen, gyerekkoromban még csodás volt ...

MecKenna 2011.11.14. 15:42:56

http://bookline.hu/product/product/home!execute.action?id=85806&type=22&_v=McCarthy_Cormac_Az_ut

Nem vicces, viszont hiteles és mellbevágó a családi túlélés lehetőségéről!

Csu64 2011.11.14. 20:23:19

Megboldogult anyósom is mindig azt mondta, egy 20 l-es kanna petróleum, egy zsák liszt és egy cukor, nem utolsó sorban egy zsák só mindig legyen otthon.
mert ha baj ban, csak azzal tudod tartosítani a húsféléket (a zsírba tételen kivül)

baba2008 2011.11.21. 13:22:28

@macskajancsi9:

Szerinted ha az A. jelzésű túlélőnek élelme van, a B. jelzésűnek meg puskája a végén melyik fog jóllakni?

bobijub 2011.11.21. 15:20:30

lájk: jesz, facebook:no

bobijub 2011.11.21. 15:37:38

ha csak a pénzügyi rendszer összeomlására kell készülni:

mikó főhúzzátok a nájki edzőcipőt, hátatokra rakjátok a kolumbija hátizsákot oszt e'kezditek magatok után húzni a szemszonájt kerekesbőröndöt hogy elmenjetek katabanyához falura egy kis krumplié meg zsíré, esetleg egy kis túróé, amibe nem E lesz, hanem katabanya má' csak azé is beleköp ....

akkor majd át fogjátok gondolni, hogy a mobilinternetelőfizetést meg a fb lájkokat nem lehet kajára cserélni. de katabanyának nem fog kölleni a libaólba 39 használt dvd lejátszó meg 65 okostelefon se. de azt sem árt végiggondolni, hogy akinek van esze is meg pénze is, az ne vegyen a rosszabb időkre számítva félkilós aranytömböt. ugyanis a kis fél fülbevalóval meg a különféle vastagságú aranyláncocskákkal, és igen a valódi de kiscímletű aranypénzekkel a kajacserepiacon kényelmesebben lehet boldogulni.

macskajancsi9 2011.11.22. 07:50:45

@baba2008:
Szerintem mindketten, leülnek, megbeszélik a dolgot, aztán esznek .

hajnalhasadas.hupont.hu/48/a-zeneszek-szovevenyes-oldala-1

Itt egy oldal, akinek ideje van, lehet csemegézni ...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...